REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO MAGICZNYLIST.PL
§ 1
Definicje
Określenia użyte w Regulaminie oznaczają:
- Sprzedawca – DoubleM sp. z o.o. z siedzibą w Koszalinie przy ul. Zwycięstwa 115/406, NIP: 6692564554, REGON: 520729448, KRS: 0000939395.
- Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, która składa zamówienie w sklepie internetowym.
- Konsument – osoba fizyczna dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej (zawarcia umowy) niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Sklep internetowy – serwis internetowy prowadzony przez Sprzedawcę, dostępny pod adresem: www.magicznylist.pl, umożliwiający zakup usług elektronicznych oraz ich świadczenie drogą elektroniczną za pomocą sieci Internet.
- Usługa / Produkt elektroniczny – usługa świadczona przez Sprzedawcę drogą elektroniczną, polegająca na przygotowaniu, na podstawie przesłanego przez Klienta zdjęcia, krótkiego, spersonalizowanego filmu wideo, w którym postać Świętego Mikołaja lub elfa zabiera list widoczny na zdjęciu. Gotowy film dostarczany jest Klientowi w formie pliku elektronicznego lub linku do pobrania.
- Materiał Klienta – zdjęcie (plik graficzny) przesłane przez Klienta podczas składania zamówienia, na podstawie którego tworzona jest Usługa.
- Zamówienie – złożone za pośrednictwem sklepu internetowego oświadczenie woli Klienta zmierzające bezpośrednio do zawarcia umowy na świadczenie Usługi.
§ 2
Postanowienia ogólne
- Regulamin określa warunki i zasady korzystania ze sklepu internetowego oraz świadczenia przez Sprzedawcę Usługi.
- Klient korzystając ze sklepu internetowego potwierdza, że zapoznał się z treścią niniejszego Regulaminu oraz że akceptuje jego postanowienia.
- Sklep internetowy objęty jest autorskimi prawami majątkowymi. Oznacza to, że wszystkie elementy tekstowe, graficzne, dźwiękowe, jak również układy elementów i formularze stanowią utwory i podlegają ochronie zgodnie z ustawą z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych.
§ 3
Warunki techniczne
- Do korzystania ze sklepu internetowego oraz do otrzymania Produktu elektronicznego niezbędne jest spełnienie następujących wymogów technicznych:a) posiadanie aktywnego konta poczty elektronicznej;
b) dostęp do urządzenia (komputer, tablet, smartfon) z aktualną przeglądarką internetową umożliwiającą przeglądanie stron WWW wraz z obsługą plików cookies i skryptów JavaScript oraz obsługę poczty elektronicznej;
c) dostęp do sieci Internet (wszystkie ewentualne koszty połączenia ponosi Klient);
d) możliwość odtworzenia pliku wideo w standardowym formacie (np. MP4). - Sprzedawca informuje, że dokłada wszelkich starań, aby korzystanie ze sklepu internetowego i świadczonych usług było możliwe na wszystkich popularnych typach systemów operacyjnych i przeglądarek internetowych, jednakże zastrzega, iż ze względów technologicznych mogą czasami występować utrudnienia w korzystaniu ze sklepu internetowego.
- Klienci mogą uzyskać pomoc techniczną związaną z problemami podczas korzystania ze sklepu internetowego poprzez kontakt drogą elektroniczną na adres: kontakt@magicznylist.pl.
§ 4
Warunki formalne
- Klientem może być posiadająca miejsce zamieszkania bądź siedzibę na terenie Rzeczypospolitej Polskiej:
a) osoba fizyczna, która ukończyła 18 lat i posiada pełną zdolność do czynności prawnych;
b) osoba fizyczna, która ukończyła 16 lat i posiada zgodę opiekuna prawnego na zawarcie umowy;
c) osoba prawna lub jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej. - Usługa świadczona przez Sprzedawcę przeznaczona jest wyłącznie na użytek własny Klientów. Klienci nie mogą wykorzystywać jej w części lub całości do jakichkolwiek innych celów, a w szczególności o charakterze doradczym lub informacyjnym dla osób trzecich, komercyjnych, porównawczych lub poglądowych, chyba że strony postanowią inaczej w odrębnej umowie.
- Klient zobowiązany jest do korzystania ze sklepu internetowego zgodnie z niniejszym Regulaminem, obowiązującymi przepisami prawa oraz dobrymi obyczajami.
- Klientowi korzystającemu ze sklepu internetowego nie wolno:
a) nadużywać środków komunikacji elektronicznej w sposób powodujący utratę stabilności pracy lub przeciążenie systemów teleinformatycznych bezpośrednio lub pośrednio zaangażowanych przy prowadzeniu sklepu internetowego;
b) upubliczniać informacji, do których przysługują Sprzedawcy autorskie prawa majątkowe;
c) przesyłać Materiałów Klienta naruszających powszechnie obowiązujące przepisy prawa, dobra osobiste osób trzecich, zawierających treści wulgarne, przemoc, nagość, pornografię, mowę nienawiści lub inne treści uznawane za nieodpowiednie;
d) przesyłać Materiałów Klienta przedstawiających osoby trzecie bez ich zgody lub wbrew przepisom o ochronie wizerunku. - Klient oświadcza, że posiada wszelkie prawa (w tym prawa autorskie oraz zgody osób widocznych na zdjęciu) do Materiału Klienta przesyłanego w związku ze złożeniem zamówienia oraz że przekazanie Materiału Klienta i jego przetworzenie w celu realizacji Usługi nie narusza praw osób trzecich. W przypadku zgłoszenia roszczeń przez osoby trzecie odpowiedzialność z tego tytułu ponosi Klient.
§ 5
Zamówienia
- Zamówienia za pośrednictwem sklepu internetowego można składać dwadzieścia cztery godziny na dobę przez siedem dni w tygodniu.
- W celu złożenia zamówienia Klient musi dokonać niżej wskazanych czynności:
a) wybór Usługi poprzez opcję „Dodaj do koszyka”;
b) wybór polecenia „Przejdź do kasy”;
c) wypełnienie elektronicznego formularza zamówienia w sposób kompletny i zgodny z faktami, w szczególności podanie imienia i nazwiska (lub nazwy firmy), adresu e-mail oraz innych niezbędnych danych;
d) wgranie jednego zdjęcia stanowiącego Materiał Klienta (zgodnie z opisem Usługi);
e) wysłanie zamówienia w formie elektronicznej poprzez wybór polecenia „Kupuję i płacę”;
f) wybór metody i dokonanie płatności. - Klient składając zamówienie zobowiązany jest do zamieszczenia w formularzu zamówienia wszystkich danych pozwalających na jego identyfikację oraz nawiązanie kontaktu, w szczególności adresu poczty elektronicznej.
- Po prawidłowym złożeniu zamówienia Klient otrzyma wiadomość elektroniczną potwierdzającą przyjęcie zamówienia.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do weryfikacji złożonego zamówienia pod względem jego prawidłowości i rzetelności oraz prawo do jego anulowania w przypadku powzięcia uzasadnionych wątpliwości co do prawidłowości lub rzetelności danych lub Materiału Klienta, w szczególności gdy Materiał Klienta narusza postanowienia § 4 ust. 4.
- Jeżeli zamówienie złożone przez Klienta zawiera braki lub jest niekompletne, Sprzedawca skontaktuje się z Klientem wykorzystując informacje kontaktowe podane w formularzu zamówienia, w celu usunięcia braków lub wątpliwości. W przypadku niemożności skontaktowania się z Klientem lub nieusunięcia dostrzeżonych braków, Sprzedawca uprawniony jest do anulowania zamówienia.
- W przypadku nieopłacenia zamówienia w terminie 3 dni Sprzedawca anuluje zamówienie.
- Każde złożone zamówienie otrzymuje indywidualny numer pozwalający na identyfikację Klienta oraz przedmiotu zamówienia.
- W efekcie złożenia prawidłowego zamówienia przez Klienta, potwierdzenia zamówienia przez Sprzedawcę oraz zapłaty ceny dochodzi do zawarcia pomiędzy stronami umowy na warunkach określonych niniejszym Regulaminem. Zawarcie umowy potwierdzane jest wiadomością elektroniczną, zawierającą informację o wszystkich istotnych elementach zamówienia.
- W przypadku niemożności zrealizowania zamówienia w terminie określonym na stronie sklepu internetowego Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Klienta o zaistniałej sytuacji, wskazując inny termin realizacji zamówienia lub proponując zwrot płatności.
§ 6
Ceny i metody płatności
- Wszystkie ceny Usług dostępnych na stronie sklepu internetowego są wyrażone w złotych polskich i zawierają podatek od towarów i usług VAT. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedawcę przyjęcia zamówienia ceną wiążącą Klienta jest cena podana podczas składania zamówienia na podstronie „Koszyk”.
- Klient może dokonać zapłaty za złożone zamówienie korzystając z następujących form płatności:
a) poprzez serwis płatności internetowych Przelewy24, zarządzany przez PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu. - Skorzystanie z wybranego przez Klienta serwisu płatności internetowych wymaga uprzedniego zapoznania się i zaakceptowania regulaminu obowiązującego u dostawcy płatności oraz postępowania według zasad określonych w tym regulaminie.
- W związku z realizacją złożonego zamówienia Sprzedawca wystawia paragon lub fakturę VAT. W przypadku wyboru faktury VAT Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT w wersji elektronicznej w formacie PDF i dostarczenie jej na wskazany w zamówieniu adres poczty elektronicznej.
§ 7
Realizacja zamówienia
- Sprzedawca przystąpi do realizacji zamówienia po otrzymaniu płatności lub otrzymaniu potwierdzenia dokonania płatności internetowej, w sposób określony w ofercie zamieszczonej w sklepie internetowym, z uwzględnieniem informacji umieszczonych przez Klienta w formularzu elektronicznym.
- Produkt elektroniczny zostanie dostarczony Klientowi poprzez przesłanie pliku wideo lub linku do jego pobrania na adres poczty elektronicznej podany w zamówieniu, w terminie wskazanym w opisie Usługi na stronie sklepu internetowego, a w razie braku takiej informacji – w rozsądnym terminie nie dłuższym niż 7 dni roboczych od dnia zaksięgowania płatności.
- Z chwilą udostępnienia Klientowi pliku wideo (np. przesłania go e-mailem lub udostępnienia linku do pobrania) Usługa uznawana jest za wykonaną w całości.
§ 8
Postępowanie reklamacyjne
- Klient uprawniony jest do zgłoszenia reklamacji dotyczącej przebiegu transakcji lub niezgodności wykonanej Usługi ze złożonym zamówieniem.
- Zgłoszenie reklamacji powinno nastąpić niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 7 dni od dnia udostępnienia Klientowi Produktu elektronicznego lub od zaistnienia zdarzenia objętego reklamacją.
- Zgłoszenie reklamacyjne składane jest za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: kontakt@magicznylist.pl.
- Zgłoszenie reklamacyjne musi zawierać co najmniej: adres poczty elektronicznej podany przy składaniu zamówienia, numer zamówienia, opis przyczyny reklamacji, proponowany sposób rozpatrzenia reklamacji oraz dane kontaktowe. W przypadku zgłoszenia reklamacji niezawierającej wszystkich ww. informacji Sprzedawca uprawniony jest do wezwania Klienta do jej uzupełnienia pod rygorem odmowy rozpatrzenia reklamacji.
- Sprzedawca ustosunkuje się do reklamacji w terminie 30 dni od prawidłowego złożenia reklamacji.
- W przypadku pozytywnego rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca usunie przyczynę reklamacji w terminie 14 dni roboczych, w szczególności może ponownie wykonać Usługę lub zwrócić całość bądź część ceny.
§ 9
Odstąpienie od umowy
- Klientowi będącemu Konsumentem (określanemu w tym paragrafie jako „konsument”), z zastrzeżeniem ust. 7, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem kosztów określonych w art. 33 i art. 34 ust. 2 ustawy o prawach konsumenta.
- Termin odstąpienia od umowy zawartej na odległość wynosi 24 godziny od momentu dokonania płatności, przy założeniu, że Sprzedawca nie rozpoczął jeszcze realizacji Usługi. Odstąpienie od umowy powinno być złożone w formie pisemnej na adres poczty elektronicznej: kontakt@magicznylist.pl.
- Sprzedawca niezwłocznie potwierdzi konsumentowi na adres poczty elektronicznej podany przy składaniu zamówienia, lub inny jeśli został podany w złożonym oświadczeniu, otrzymanie oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
- W przypadku odstąpienia od umowy, umowa jest uważana za niezawartą.
- Sprzedawca niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności.
- Sprzedawca dokonuje zwrotu dokonanych płatności przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użył konsument, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.
- Konsumentowi nie przysługuje prawo do odstąpienia od umowy:a) o świadczenie usług, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci prawo odstąpienia od umowy;
b) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym (Produkt elektroniczny), jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez Sprzedawcę o utracie prawa odstąpienia od umowy. - Ze względu na spersonalizowany charakter Produktu elektronicznego (film tworzony indywidualnie na podstawie Materiału Klienta) po rozpoczęciu realizacji Usługi oraz po jej wykonaniu konsument traci prawo do odstąpienia od umowy.
§ 10
Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 20.11.2025 r.
- Sprzedawca zastrzega sobie prawo do zmiany postanowień Regulaminu z ważnych przyczyn, w szczególności ze względu na zmiany w obowiązujących przepisach prawa, zmiany zasad świadczenia usług, zmiany organizacyjne Sprzedawcy lub względy techniczne.
- Zmiana postanowień Regulaminu obowiązuje od momentu ich opublikowania na stronie sklepu internetowego i znajduje zastosowanie do zamówień złożonych po wejściu zmian w życie.
- W sprawach nieuregulowanych w Regulaminie zastosowanie znajdują przepisy prawa polskiego, a w szczególności Kodeksu cywilnego oraz ustawy o prawach konsumenta.
- Wszelkie spory powstałe w związku z korzystaniem przez Klienta ze sklepu internetowego i składanymi w nim zamówieniami rozstrzygane będą przez sąd właściwy miejscowo dla siedziby Sprzedawcy.
- Jeżeli którekolwiek z postanowień Regulaminu okaże się lub zostanie uznane prawomocnym orzeczeniem sądu za nieważne, pozostałe postanowienia Regulaminu pozostają w mocy.

